Tips til at øge trafikken på hjemmesiden

27. januar 2022 By Admin

Tips til at øge trafikken på hjemmesiden

Jo mere trafik din hjemmeside modtager, jo mere sandsynligt er det, at du vil rangere højere i søgemaskinerne (SERP’er). Dette skyldes, at Google og andre søgemaskiner prioriterer hjemmesider med højt trafikniveau ved at beregne sidens PageRank ved hjælp af algorim´s som dem, der er udviklet af Google og Bing.

Der er mange forskellige måder at øge trafikken og holde på de besøgende. Her er et par tip til begyndere der kan hjælpe dig med at vækste din virksomhed:

– Opsæt automatiske e-mail-kampagner

– Udvikle en indholdsstrategi

– Optimer mobilversionen

– Byg links for bedre SEO

– Udvikle en strategi for sociale medier.

Hvorfor du bør oprette en e-mail-kampagne

E-mail-kampagner er en fantastisk måde at udvide din rækkevidde for meget lave omkostninger. Forestil dig at du har indsamlet 2000 emails fra potentielle kunder, et tryk på en knap og så kontakter du dem alle sammen stort set gratis. Du kan bruge en automatiseret e-mail-kampagne til at sende opdateringer, og få de tidligere besøgende tilbage til din virksomheds hjemmeside. 

For eksempel kan du sende en ugentlig opdatering om et nyt blogindlæg, du har oprettet, eller en kampagne, der er i gang. Eller du kan oprette en kampagne for et rabattilbud, der udløber om en uge. Det er nemt at automatisere disse e-mails, så de afsendes på forudbestemte tidspunkter, f.eks. hver mandag morgen kl. 10.00.

Når du gør det, sender du konsekvent et tilbud til dine kunder uden at bruge tid på det selv. Som man siger, tid er penge. Det vil opmuntre kunderne til, at vende tilbage igen og igen, samt dele din virksomhed med andre, DET ER NOGET DER VIRKER!. 

Ved at implementere disse tips i din marketingstrategi, (måske med et seo firma som hjælp) så vil du være sikker på, at se vækst i både besøgende og omsætning over en længere periode. Email kampanger er en langsigtet strategi, som seo er det. Og en rigtig god ide.

Optimer mobilversionen

En af de største fordele ved at optimere mobilversionen er, at du ikke spilder tid og penge på, at skabe forskellige versioner af din hjemmeside til desktop og mobil. Du kan i stedet fokusere på at designe responsivt, det fungerer godt på tværs af forskellige enheder.

Derudover straffer Googles algoritme hjemmesider med standard mobiloptimering. Det vil gøre det sværere at rangere højere i søgeresultarerne (SERP), det vil koste din virksomhed værdifuld trafik.

Når du designer eller redesigner din hjemmeside, skal du tage følgende overvejelser i betragtning:

– Brug stor tekst

– Lav billeder med enkle former

– Undgå at bruge plug-ins som Flash

– Begræns antallet af annoncer, der vises på en side.

COMMENTS

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.