Google Ads hjælp – en gratis investering

17. september 2018 By Admin

Google Ads hjælp – en gratis investering

Google Ads eller tidligere Google Adwords er annonceringsplatformen hos Google. Via den kan man annoncere på overordnet 2 måder. Den ene er direkte i søgemaskinen, den anden er via Googles visningsnetværk. Det er eksterne sider, som så viser indholdet af annoncerne. Det lyder umiddelbart og ligetil, men sådan forholder det sig langtfra. For det er en kompleks opgave at sætte annoncerne op og derfor er Google Adwords hjælp en god idé.

Google Ads træder ind i stedet for decideret søgemaskineoptimering. Med søgemaskineoptimering (SEO) optimerer man sin side både eksternt og internt imod at blive højt placeret hos Google og man vil således have en høj placering på SERP (search engine results page). Det gamle ordsprog med at det bedste sted at gemme et lig er på side 2 af Google har stadig sin berettigelse idet at over 90% af brugerne aldrig forlader side 1. Denne søgemaskineoptimering kan være bekostelig og derfor er det for mange billigere og hurtigere at købe sig direkte adgang til topresultaterne ved at bruge Google Ads. De 2 metoder kan sagtens bruges som supplement til hinanden. Eksempelvis hvis man har en hjemmeside som ranker på et få udvalgte keywords hvor man så bruger Google Adwords til de resterende.

Auktionen der bestemmer prisen

Selve visningen af dine annoncer beror sig på resultatet af en online auktion. Disse auktioner foregår tusindvis af gange i sekundet hos Google. I denne auktion bestemmer Google hvem den næste annoncør, som skal vises er. Dette beror sig på 2 faktorer. Den ene er hvor meget man er villig til at betale og den anden er, hvor god annoncen er. Er annoncen dårlig giver man brugeren en dårligere, hvilket resulterer i en højere pris, hvorimod hvis man giver brugeren en god pris belønnes man med en billigere pris. Derfor kan Google Ads hjælp tjene sig selv hurtigt ind, hvis den sørger for at du får en billigere pris på dine annoncer.

Søgeordsoptimering med Google Ads

En anden afgørende faktor med Google Ads, er hvilke søgeord, som man vælger at bruge til sine annoncer. Her er det at en ekspert kan hjælpe og tjene sin løn hurtigt ind. For det drejer sig om med søgeordsoptimering at finde det søgeord, hvor der er flest søgninger, men mindst konkurrence. Dette er uanset om det er til Google Ads eller organisk trafik. For desto mindre konkurrence betyder enten at det er nemmere at få den organiske trafik eller at det er billigere at vinde auktionerne. For såfremt et populært søgeord ikke er opdaget, så vil der være færre som vil bruge penge på annoncer til dette søgeord. Det betyder at du for færre penge kan blive eksponeret/klikket på flere gange.

Så selvom du sagtens kan lave meget af Google Ads arbejdet selv, så kan det betale sig at få en ekspert indover. Alternativt kan du bruge eksperten som konsulent, så du laver opsætningen, annoncerne og den eksterne ekspert kommer og fintuner din kampagne således at du opnår de bedste resultater til den lavest mulige pris.

COMMENTS

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *